Verwijzers

Verwijzers hoeven niet alle organisaties af om een geschikte vrijwilliger voor hun cliënt te vinden. Ze kunnen rechtstreeks met het centraal contactpunt van het netwerk contact opnemen. Via een warme doorverwijzing komen ze sneller bij de juiste vrijwilligersorganisatie terecht. Dat is zeker een pre nu hulpvragen steeds complexer worden. Soms is de inzet van één vrijwilliger niet meer genoeg, maar worden er meerdere vrijwilligers van meerdere organisaties ingezet.

Door gezamenlijke informatievoorziening richting verwijzers, in de vorm van websites, flyers of voorlichting (zoals aan Wmo-loketmedewerkers), weten ze ook beter waarvoor ze bij welke organisatie terecht kunnen. Mochten ze desondanks naar de ‘verkeerde’ organisatie bellen, dan zullen de netwerkpartners naar elkaar doorverwijzen.Hoe beter dit (door)verwijzen werkt, hoe groter de kans dat mensen ook echt geholpen worden.

Bijdragen van bezoekers

netwerken in actie: echt Present!

30 november 2014 ▪ Henk Kooi ▪ Present Zaanstreek

Netwerken kost tijd en juist de tijd van vrijwilligers is kostbaar. Netwerken helpt te begrijpen wie actief is vanuit welke organisatie en met met welke drijfveren. Drijfveren worden zichtbaar bij contacten. Soms is de de ontmoeting zelf als een drijfveer, soms het gevoel van nut dat aan (gemeenschappelijk) vrijwilligerswerk wordt ontleend. www.Present- Zaanstreek.nl doet graag mee in het netwerken, want door deze kruiwagen blijft de echte hulpverlening op gang en kan verder worden uitgebreid. Hulp van vrijwilligers naar mensen in de knel, dat is de werkrichting van Present.

Draag ook bij aan deze website

Geef uw tips, voorbeelden en opmerkingen.


Een bijlage is optioneel. Bestandsformaat: pdf.
De maximale bestandsgrootte is 32 MB.
Na het plaatsen ontvangt u een e-mail ter bevestiging.
Het e-mailadres wordt niet bij uw bijdrage getoond.